It's Always Man

Hello. Yesterday got one cute conversation with Man. We both ni kenal from our mutual. We first met at Jesselton Point sebab ayah suruh Kak Elly cari or tengokkan aku kat sana sebab dia risau aku holiday dua orang je dengan Syakirah. And Kak Elly pulak bawak Man ni as driver. So Kak Elly suruh lah Man ni mesej aku. Pastu Man ni cerita dia ni jenis takkan mesej even ada number orang tu ke apa. Dia mesej pun sebab Kak Elly paksa dia mesej aku.

Nak jadi cerita, ada lah student dia ni nak kenenkan Man dengan in charge dia. Tunjuk fb and bagi number pe semua. Tapi lepas in charge student dia tu dok tanya mana tulang rusuk dia, terus dia bluetick je orang tu hahah. Dia kata dia kawan je semua orang sebab dia single kan. Tapi boleh sangkut dengan aku lak

Man: Tersangkut dengan jannah. Dah lah haram takde persamaan langsung

Me: Masih sempat lagi nak patah balik. Belum terlambat lagi kalau nak cari lain

Man: waklu!

Me: 😂😂😂😂😂 *lmao*

Man: Man dah takut dah ingatkan jannah marah man cakap macam tu. Bila man cakap leklok, jannah marah. Bila cakap macam tu, gelak pulak. Apoo?

Me: Lawak lah wehh. Dia macam budak nerd ajak gaduh taw. Hahahahaha lawak gilaaaa!

Bayangkan empat tahun aku kenal Man ni, waklu tu ayat dia yang paling kasar dia pernah cakap kat aku. Hahahahahhaha lawak nok sebab tak sangka man pun reti cakap macam tu. Ohh hipokrit dalam diam eh!

And aku rasa man sekarang ni memang dah tak sabar nak kahwin lah. Dia tengah countdown habis kursus. Pastu asyik cerita pasal nak kahwin je. Lately ni busy dengan kerja luar. Pastu dia tetengah cerita pasal tension kerja dia pe semua, then sempat lagi selit:

Man: Tak sabar nak cecepat usung borang nikah

Me: Ape kena mengena borang nikah dengan man tension pasal kerja?

Man: Biarlah lah. Kalau dah kahwin nanti, penat kerja balik tu boleh cerita, mengendeng kat wife. Cepatlah kahwin jannah

Lately ni dia busy with his work. And aku pun dok makan hati sebab dia busy takde spent time dengan aku. Dok merajuk dengan dia for past few days. Rasa bersalah sangat kat dia. Faham je dia busy. Tapi dia tu bukan jenis bagitahu pape. Dah settle semua, baru dia bagitahu. So rasa macam tak diingati pulak lol. I did felt guilty for behaving like that. Tapi man jenis dia minta maaf je, and dia ignore je kekadang kalau aku buat perangai.  I'm amaze with his patience level ya. Semoga man sentiasa kekal sabar dengan jannah. You're one of the best gift i had through out my 27 years ni. I'm thankful for that 💗


Thank you for your time :)